dinsdag 15 juni 2010

3e Jeugd Lead, Tilburg



Zondag 13 juli stond de derde jeugd lead op het programma.
Alweer lekker ver weg (Tilburg), maar dat ben je op een gegeven moment ook wel gewent...
Ik was nog nooit eerder in die hal geweest, maar mijn eerste indruk was: Fet, groot, cool! Een groter compliment kan ik een hal bijna niet geven.
En die indruk werd steeds beter. De eerste kwalificatieroute was 6b, keihard, tot 2/3 wel mooi, alleen daarna echt alleen brute kracht. Gelukkig geen lengtepassen. Helaas niet getopt; mijn armen waren helemaal vol, 3 grepen onder de top viel ik eruit.
Kwalificatieroute 2 zag er makkelijker uit. Hij zou 6c moeten zijn, maar ik vond hem makkelijker dan de eerste route. Als ze erbij hadden gezegt dat hij 6a(+) was, had ik dat zo geloofd. Getopt dus.
Toen de finale. Na een hele tijd in de isolatie niks gedaan te zitten hebben, mochten we eindelijk inlezen. De route zag er leuk, en ook wel mogelijk uit. Geen lengtepassen, redelijke grepen en overhang :). Ik was als 5e aan de beurt, en moest dus na het inlezen nog een tijdje wachten in de iso. Toen was ik eindelijk aan de beurt. Redelijk ontspannen las ik voor het klimmen de route nog een keertje in, en stapte toen de route in.
Ik had het goed ingelezen; de passen klopten, liepen lekker, voorklimmen ging ook super, en alles ging goed. Op een gegeven moment een wat moeilijkere pas waarbij ik over moest pakken op een klein randje, maar ook dat ging wel oké. Helaas was de pas daarop voor mij het eind van de route: Ik had een redelijk goede greep beet, klipte het setje in, pakte bij om naar de volgende greep te gaan (die zat aardig ver weg...), en toen gleden allebei mijn handen weg. Einde finale voor mij.
Uiteindelijk was ik tot 2/3 gekomen, en had ik een 6e plaats bemachtigd. Ik had gehoopt iets hoger te komen, maar ik lees nu net dat ik bij de tussenstand "nog gewoon" 2e sta (zelf vond ik meer: WOW! Ik sta 2e!).

Al met al was het weer eens een supergezellige dag, en hopelijk zijn het bij de volgende wedstrijden weer zulke leuke routes!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten