vrijdag 17 december 2010

Einde 2010

Sinterklaas is alweer het land uit, de kerstman is al onderweg en het einde van 2010 dus in zicht. Morgen naar Frankrijk om lekker te skiën, en daarna mogen de vuurpijlen al de lucht in. Een terugblik op het jaar 2010.


Bij de RegioJeugdKampioenschappen was mijn doel om in ieder geval op het podium te komen. Ik zat een catagorie hoger, en dat betekende Marjolein als sterke tegenstander. Helaas bleek zei de enige te zijn die zo ongeveer hetzelfde niveau had als ik.
In het begin dacht ik goede concurrentie te hebben aan Marjolein, en dat was ook wel zo. Later klom ik haar steeds verder voorbij. De finale won ik met een aardig forse voorsprong. Hopelijk is er volgend jaar meer concurrentie!

Ayers Rock, kwal. route 5

Mijn doelstelling dit jaar bij de NJK's was om in ieder geval bij één wedstrijd in de finale te komen. Die doelstelling bleef ik behouden, om de wedstrijden zo realaxed mogelijk te kunnen klimmen. Dit is goed gelukt. Zo goed zelfs dat ik niet alleen in de halve finale was gekomen, maar het ook nog tot de hele finale had geschopt, om het helemaal crazy te maken: een 3e plek! En dan te bedenken dat ik vorig jaar blij was dat ik niet laatste, maar een-na-laatste was geworden!

uitslag jeugd lead kwal.1

Met school gaat het ook goed. Het gymnasium werd toch iets te zwaar, en vwo is ook netjes, dus toen maar overgestapt naar vwo. Dat bevalt goed. Ik heb nu zo'n 4 uur meer vrije tijd in de week. Daaraan gaan er zo'n 3 op aan huiswerk maken, en in het overige uur schaats ik.
Mijn cijfers gaan dan ook zienderogen vooruit. Ik wil niet opscheppen, maar een 9 voor wiskunde is toch wel iets om trots op te zijn. Ook met de talen gaat het wat beter: voor Duits een 8, Engels, Frans en Nederlands een 6. Ben ik superblij mee; talen zijn niet mijn beste kant.


Schaatsen doe ik nu zo'n 2 à 3 keer in de week, met de wedstrijdgroep. 2x training, en soms in het weekend nog een wedstrijd. Ook dit gaat goed, en ook hierbij zie ik (aardig snelle) vooruitgang. Ondanks dat ik schaatsen een hele leuke 2e sport vind, gaat klimmen toch echt voor.


Tot slot nog even het rotsklimmen en de vakanties.
Canada was natuurlijk supervet. Ik kan makkelijk zonder liegen zeggen dat het de leukste vakantie ever was. Zeker een aanrader!
Ik had begin dit jaar gezegd dat ik meer buiten wou klimmen. Dit is gelukt, maar niet zoals gewild. Een paar weekendjes naar België, 2x naar Bleau en dat was het ook wel. Ik neem me voor komend jaar weer voor om deze keer écht veel in het buitenland te gaan klimmen, en een beter gevoel in de rots te krijgen.







Hopelijk wordt komend jaar weer zo'n mooi jaar,

Vrolijke kerstdagen gewenst, een nieuw jaar zonder blessures, ziektes of andere vervelende dingen, maar met veel gezondheid, prettige jaarwisseling,


Aniek.

2 opmerkingen: