zondag 15 mei 2011

finale ZHJK - Rotterdam

Vandaag was de finale van de ZHJK in Steep Part Rotterdam. Om half 1 kwamen Joris, m'n vader en ik daar aan.
De eerste route was niet zo moeilijk; top. Bij de 2e route hadden ze geen klimmer die de route even voor wou doen. Inge vroeg mij of ik die even wou klimmen, en dat vond ik wel oke. Even snel ingelezen en toen ook deze route maar getopt.
Na een tijdje wachten mochten de finalisten de iso in. Van de JGDCLB waren dat Pim, Tiba, Rosa, Fanne en ik. Een grote gezellige groep dus!
De finaleroute zag er wel te doen uit. Ik hoopte hem wel te kunnen toppen, maar de jongens vielen er al vrij snel uit, en bij de meiden van mijn catagorie viel het mij ook een beetje tegen. Met het idee gewoon zo ver mogelijk te komen, klom ik de route, tot de een na laatste greep. Ik wist dat het ruim genoeg was, en zette dan ook niet hard genoeg aan voor de topgreep. Top-.
Wat ik hiermee geleerd heb, is dat het soms verstandig is om even te rusten, zodat je je wat beter kan concentreren, en niet in een waas naar een greep toe gaat. Voor een volgende keer.
Ik was inderdaad ruim eerste, Rosa 2e en Nienke 3e. Pim was ook 3e, en Fanne was bíjna 3e. Scheelde heel weinig.
Femke (de trainster) was tevreden, en wij ook!


V.l.n.r: Rosa - Femke met Rianne - Pim - Aniek - Tiba


finale route

1 opmerking: