vrijdag 6 mei 2011

Jeugd Lead 2, Roosendaal & Berdorf

Vorige week zondag reed een volle auto met m'n moeder, Ben, Rosa, Tiba, ik en veel klimspullen voor de wedstrijd maar vooral ook voor Berdorf, richting Roosendaal voor de 2e jeugdlead.
De kwalificatiesroutes waren niet zo moeilijk. Samen met 6/7 anderen topte ik ze allebei. Het klimmen ging lekker en ik hoopte dat vol te houden met de finale.
De finaleroutes zag er leuk uit. Een lange route door een licht overhangende wand. Ik hoopte aardig ver te komen.
De route liep lekker, de passen waren leuk, de sfeer relaxed en de route ging zoals ingelezen.
Bij een pas waar ik niet gedacht had eruit te vallen, viel ik eruit. Balen, ik denk dat ik wel verder had kunnen komen. Maar het bleek toch goed te zijn voor een (gedeelde) 2e plek met Liza.

Na de wedstrijd reed de volle auto, deze keer met m'n moeder, Ronja, Eva, ik en veel klimspullen voor Berdorf, door naar Bollendorf (Dln). Daar stond de jeugdherberg die voor 5 dagen als hotel zou dienen.
Maandag gingen we vooral het gebiedje bekijken, veel de rots voelen en veel klimmen. De volgende dag begonnen we met wat moeilijkere routes, afgewisseld met makkelijkere. Zo bleven we de hele week doorklimmen, op woensdag een ochtendje shoppen in Echternach na.
Aan het einde van de zeer gezellige week stonden er 2 7a+'s op mijn lijstje, en een 7b second try!
Ik kan niet wachten de rots weer te voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten