zaterdag 21 mei 2011

NJK Boulder 2011


Gisteren was het zover: mijn eerste NJK Boulder.Ik had geen flauw idee hoe het allemaal zou lopen, dus liet ik me daar gewoon verassen.
De kwalificaties gingen gewoon net zoals de vorige jeugd boulders; je 6 moeilijkste boulders tellen.
Het eerste uur boulderen ging verschrikkelijk slecht. De boulders lagen mij niet en waren pittig. Gelukkig veranderde dat het tweede uur (je had 3 uur de tijd). Langzaam kwam ik een beetje op stoom en na twee uur vond ik dat ik wel genoeg punten had om in de finale te komen, en leverde ik me blaadje in zodat ik kracht kon besparen voor de finale.
Het was inderdaad genoeg om door te gaan naar de finale, en wel als 2e. In de isolatie veel met Swaem gekletst, zenuwachtig gedaan en gekeken hoe de finale in elkaar zat.
Er zijn vier boulders. Voor elke boulder heb je 4 minuten klimtijd, daarna 4 minuten rust. Het is de bedoeling de boulders in zo min mogelijk pogingen te toppen. Degene die dus in de minste pogingen de meeste boulders getopt heeft, heeft gewonnen.
De eerste boulder was voor mij meteen de moeilijkste. Ik keek alleen vlug even de route door, die er onlogisch uitzag, en besloot dat proberen gewoon maar de beste oplossing zou zijn. Dat was het helemaal niet, en zo topte ik niet.
Bij de volgende 3 boulders las ik dus maar wel goed in, wat meteen resultaat had: alle 3 in de eerste poging TOP. Enya had dat ook, alleen die had de 1e boulder wel getopt. De andere 4 meiden die in onze catagorie ook in de finale zaten hadden geen boulders getopt...
Enya dus eerste en ik de trotse tweede!

1 opmerking:

  1. De Powerpoint/video presentatie (met alle foto's van dit NJK) kon ik niet geĆ¼pload krijgen, interesse? Stuur dan een mailtje naar aniek.lith@casema.nl Voor andere opmerkingen/vragen kan je hetzelfde e-mail adress gebruiken ;-)
    groetjes, Aniek.

    BeantwoordenVerwijderen