zondag 9 oktober 2011

NJK LEAD 2011

Gisteren was het zover: het NJK lead 2011!!!
Dit jaar werd het gehouden in de Klimmuur Haarlem, gelukkig wat dichter bij dan Heerlen vorig jaar. Mijn doel was om lekker te klimmen en geen onnodige fouten te maken.
In de halve finale ging dat prima. De route was op een rechte wand, maar zag er niet zeer technisch/heel moeilijk uit. Ik besloot dat ik hem gewoon moest toppen. Zo gezegd zo gedaan. Op naar de finale!
De finaleroute zag er bij het inlezen redelijk te doen uit. Veel kleine randjes door een lichte overhang. Ook deze route niet extreem technisch maar ook niet extreem zwaar. Ook deze moest getopt (kunnen) worden.
Een groot applaus was te horen toen Enya eindigde met klimmen. Top.Bij Eva ook zo'n groot applaus te horen, gevolgd door een aaaahh: Top-. Ik moest toppen, en met dat idee stapte ik de route in.
De route liep prima, echt goed eigenlijk. Tot ik iets onder de top goed indraaide, maar zonder genoeg enthousiasme naar een greep toe ging. Ik kon hem alleen even aaien tot ik er bijna uit kwam zetten. Gelukkig hield mijn rechterhand nog net een greep beet, waardoor ik even naar beneden kon klimmen om uit te rusten. Net toen mijn linkerhand rustte zipte me rechterhand van de greep. Stom, onnodig en keihard balen. Nog niet eens verzuurd de route uitzetten omdat je hand wegglijd als je aan het rusten bent. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan. Dit zou geen podiumplaats worden (Liza moest nog na mij).

Maar gelukkig voor mij, wat minder voor Liza, kwam ze er net 1 greep onder mij uitzetten. Toch nog 3e! En toch nog een beetje tevreden :).
Alles bij elkaar: het klimmen ging wel oké, meegenomen dat na de vakantie het heel slecht ging en ik maar 2x in de week klim. Toch had ik een onnodige fout gemaakt, een hele stomme fout. Maar daar wel van geleerd: in 1 keer gaan, je hebt maar 1 kans. Verder was het erg gezellig om met iedereen zenuwachtig te doen en lekker vaag te doen. De totale uitslag is hier te vinden.


1 opmerking:

  1. Ha die Aniek,
    Hardstikke goed hoor, die 3e plaats! Ach, je krijgt er steeds weer nieuwe ervaringen bij waar je wat van kan leren. Dus, ga zo lekker door!!
    heel veel gr. , TT

    BeantwoordenVerwijderen