dinsdag 24 januari 2012

ZHJK1 + OVJK Puurs + 100% boulderen

De eerste wedstrijden van het nieuwe jaar zitten er alweer op!

Om te beginnen met de eerste ronde van de Zuid-Hollandse Jeugd Kampioenschappen. Dit jaar doe ik hier niet meer aan mee, kortweg omdat er geen concurrentie meer was. Wel leek het me leuk om mee te helpen met het organiseren. Dat is dan ook gebeurt. De dag zelf verliep erg voorspoedig en iedereen had het erg naar zijn zin gehad. Uitslagen en foto's staan op www.zhjk.nl. Voor als je deze ronde gemist hebt, kan je je nog steeds inschrijven op de site!

Jeugd aan het inlezen

Afgelopen weekend mocht ik wel mijn eerste wedstrijd van dit jaar klimmen, het Open Vlaams Jeugd Kampioenschap in Puurs. Dit is mijn eerste jaar als A, categorie met hele goede concurrentie! Er waren erg veel aanmeldingen en het was dan ook erg druk in de hal. Het klimmen ging niet zo goed; ik miste knijpkracht en kracht om bollen te houden. Daar ben ik nu dan ook maar hard op aan het trainen. Helaas miste ik op 2 grepen na de finale, en was uiteindelijk 10e geworden.

De dag erop was 100% boulderen in de Klimmuur Den Haag. Ondanks dat ik nog moe was van Puurs besloot ik toch maar om mee te doen.
Het idee was dat er 100 boulders waren, elke boulder was 1%. De 4 dames/heren die de meeste boulders topten, gingen door naar de finale. In de finale waren 4 boulders. Je had 20 minuten de tijd om ze te klimmen, en je klom dan met z'n vieren tegelijk. Het aantal pogingen werd niet geteld, wel werd er gekeken of je flashte, voor als er anders gelijk spel zou zijn. Elke zone die je haalde was 12,5%, elke top 25%. Als je ze alle vier topt heb je dus 100%.

In de kwalificaties lukte het om 60 boulders te klimmen, genoeg om als 3e door te gaan naar de finale! Ik was verast, maar vooral ook blij dat het klimmen vandaag wel goed ging, en d wel de finale had gehaald.
De finale boulders waren (net als die van de kwali's overigens) erg gaaf. Het lukte me om er 2 te flashen, in de andere 2 kwam ik niet verder dan de zone. Goed genoeg om mijn 3e plaats te behouden!
Mirthe werd uiteindelijk eerste, en Elena 2e. Het was een erg gezellige dag met toffe boulders! Volgend jaar zeker weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten