woensdag 12 september 2012

Jeugd Lead 4

Alle 4 de kwalificaties zijn inmiddels achter de rug!
Afgelopen zondag was de laatste kwali in Tilburg. Vorig jaar ging het klimmen na de vakantie te slecht voor woorden, deze wedstrijd was voor mij het meetpunt om te kijken hoe dat dit jaar is.

De eerste kwalificatie zag er niet heel moeilijk uit, met op het eind wat slopers. Ik moest de route als eerste klimmen en stapte er relaxed in. Het begin was inderdaad niet zo moeilijk, het middenstuk wel iets pittiger dan gedacht, maar nog altijd niet moeilijk te noemen, alleen de eindpas was beetje lastig maar onder het motto 'niet twijfelen gewoon gaan' de route gemakkelijk kunnen toppen.
De tweede kwalificatie ging door het dak. De route zag er supergaaf uit en ik had er echt veel zin in om hem te klimmen. Helaas was ik pas als 6e aan de beurt dus moest ik even wachten. Toen ik eindelijk mocht klimmen waren mijn benen gedurende de hele route zo erg aan het trillen dat ik meer bezig was met die onder controle te houden dan met het klimmen. Een beetje jammer maar het maakte de route niet minder gaaf. Uiteindelijk net zo ver gekomen als Eva, en samen als 1e door naar de finale!



Ook de finaleroute ging door het dak, en ook de finaleroute zag er supergaaf uit. Ook deze route stapte ik weer relaxed in, en gelukkig zonder trillende benen. Het klimmen ging lekker, voelde sterk en zeker. Alleen bij een setje even zitten klooien maar daarna weer door. Een paar passen voor het einde was er een kruispas die me niet meer lukte. Dit was genoeg om de anderen er met ruime voorsprong uit te klimmen!

Deze eerste plaats zette mij ook op een gedeelde 1e plaats met Eva bij de tussenstand voor het NJK.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten