vrijdag 14 december 2012

NK LEAD 2012


Het eerste jaar dat ik meedeed bij de senioren, mocht ik ook al meteen meedoen met het NK!
Ik hoopte een beetje op een finaleplaats, maar gezien mijn vorm door veel schoolwerk in combinatie met weinig slaap nogal slecht was, genoot ik er maar gewoon van dat ik zo aan het einde van het seizoen nog even wat extra wedstrijdervaring op mocht doen!

Het was de eerste keer dat ik in de nieuwe MN hal in Amsterdam was, maar op de foto's die allemaal op facebook stonden van de hal had ik in mijn hoofd een beeld van een supergrote wand met 2 supergave bogen gekregen. Helaas viel dat supergrote een beetje tegen, maar die supergave bogen waren er, en ik mocht er meteen in met de halve finale!

De halve finale route was een gele route, het begin zag er wel te doen uit, paar slopers, traverse, wat setjes die een beetje uit de route hingen maar verder wel redelijk wat positieve grepen die ik gelukkig allemaal redelijk goed had weten in te schatten (er hingen veel nieuwe grepen in de wand). Vervolgens kom je bij de boog, waar je onderdoor moet klimmen en dan omhoog langs wat modules naar de top.
Vlak voor de boog kwam ik bij een wat verre pas. Ik zette wel hard genoeg aan maar greep vervolgens naast de greep, wat ik niet meer wist te corrigeren. Einde route voor mij.
Het was nog heel lang spannend of ik wel of niet door zou zijn naar de finale, uiteindelijk werd het een nét niet finaleplaats (7e). Een prima resultaat voor mijn eerste NK lead, en nog genoeg ruimte voor verbetering voor volgend jaar!

Timo Tak (2e, boven) en Rachel (3e, onder) in de finale.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten