dinsdag 4 maart 2014

100% boulderen 2014

Afgelopen weekend was 100% boulderen in de Klimmuur Den Haag.
Bij deze wedstrijd is het doel niet zozeer om zo moeilijk mogelijke boulders te klimmen, maar juist om zoveel mogelijk boulders te klimmen. Er waren 100 boulders in de wand geschroefd, en elke boulder is 1%. De 4 dames en heren met het meeste procent gaan door naar de finale.

Het boulderen ging wel lekker, na 60% geklommen te hebben en nog 2 uur op de klok dacht ik een finaleplaats wel binnen te hebben en ging ik genieten van wat rust. Het bleek inderdaad genoeg te zijn voor de finale, het was zelfs genoeg om als eerste door te gaan.
De finale bestaat uit 4 boulders waarvoor je in totaal 20 minuten klimtijd hebt. Het aantal pogingen maakt niet uit. Ik vond ze er wel te doen uit zien dus nam mij voor ze allemaal in 1 poging te klimmen. Dit lukte :-D Ik genoot van het klimmen en het publiek en twijfelde niet bij was lastigere passen. Hopelijk gaan de komende klimwedstrijden ook zo lekker!

Net als de twee vorige edities (waarbij ik 2x 3e werd) was dit weer een 200% geslaagde wedstrijd, met heel veel mooie boulders en nog meer gezelligheid. Volgend jaar weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten