maandag 1 september 2014

Jeugd Lead 2

Na een zomer vol rotsklimmen, werken, routes bouwen en nog een beetje trainen, was het afgelopen weekend weer eens tijd om mijn krachten te testen in een wedstrijdje: de jeugd lead 2 in Monte Cervino.

Er had zich een recordaantal deelnemers ingeschreven voor deze wedstrijd. Een goed teken voor de wedstrijdsport!

De eerste kwalificatieroute was een continue route op de hoofdwand. Zonder problemen wist ik hem te toppen. Ook de 2de kwali, door het dak, was geen probleem en zodoende ging ik met 2 tops door naar de finale.

De finaleroute zat niet, zoals ik had verwacht en gehoopt, op de hoofdwand maar op een wand waar stukjes dak en plaat elkaar afwisselden. Hier was een tricky route ingeschroefd, vol met randjes. Met subtiel klimwerk klom ik lekker door, totdat ik bovenin een voettreedje miste en de route uit viel. Zonde, maar de eerste plaats was binnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten